Zeroport denuncia que Esquerra Republicana insisteix a augmentar vols a Catalunya i continuar trinxant el territori per fer-ho possible.

La proposta de futur d’ERC inclou augmentar l’operativitat aèria, a través de la interconnexió amb els aeroports de Reus i Girona i el canvi de configuració de pistes. Això suposa més vols i més gasos amb efecte d’hivernacle a tot el territori, just el contrari del que diuen les lleis del canvi climàtic i els convenis internacionals. Però també suposa destrossar més el Delta del Llobregat fent noves connexions ferroviàries i creant més infraestructura sobre tot el territori.

La seva proposta pretén augmentar el nombre de vols de 78 a 90 vols per hora, canviant la configuració de pistes i afectant directament els veïns i veïnes del Baix Llobregat que rebran més contaminació acústica i de partícules. Pretenen reduir l’impacte del soroll amb inversions i compensacions econòmiques, cosa que és impossible. Però l’objectiu no hauria de ser com compensar al veïnat sinó com reduir el soroll, la contaminació de l’aire i l’emissió de gasos d’efecte hivernacle.

La construcció d’una nova terminal suposarà una nova estocada més al ja fràgil i debilitat equilibri del Delta, pel que fa als seus ecosistemes, espais agraris i recursos hídrics, ja que suposa continuar encimentant una gran superfície de sòl i foradar i bombejar l’aqüífer i generar més emissions en la seva construcció.

Ens sobta que, malgrat haver-hi un mandat legal de la Comissió Europea per augmentar les zones protegides del Delta, ni s’esmenti en la seva proposta. Aquest govern tenia l’obligació d’aprovar l’ampliació de la Zona d’Especial Protecció per a les Aus (ZEPA) i així ens ho van assegurar els consellers Jordà i Mascort. Doncs bé, ni s’ha aprovat l’ampliació de la ZEPA ni s’ha iniciat la tramitació del pla de gestió del Delta. La seva credibilitat envers la sostenibilitat i la preservació del Delta és nul·la després d’aquest mandat improductiu.

Des de Zeroport continuem demanant la retirada de tots els plans d’ampliació de l’aeroport del Prat i la definició immediata de plans de reducció de vols i rutes. La capacitat aeroportuària no s’ha quedat petita sinó, al contrari, és excessiva perquè produeix una gran quantitat d’emissions que contribueixen al canvi climàtic i aporta un turisme massiu que la ciutat de Barcelona ja no pot suportar. Qualsevol mesura que no vagi en la línia de reduir la capacitat i encara insisteixi en la necessitat de més vols, demostra que acaben prevalent, com sempre, els interessos d’AENA i dels grans lobbys empresarials i turístics per sobre del dret a la vida i la urgència d’acció que imposa la crisi ambiental global.

Ens preguntem si els governants no tenen cap altra idea de desenvolupament econòmic que no sigui el turisme o el totxo. En un moment en què podrien (i haurien de) impulsar-se sectors de futur, veiem com l’única projecció que fa el govern agonitzant de Pere Aragonès és retrògrada i basat en els factors econòmics que han contribuït que ens trobem, precisament, en l’emergència ecològica actual.

Design a site like this with WordPress.com
Per començar