Convocatòria amb motiu de l’acte de Foment a ESADE sobre l’ampliació de l’aeroport del Prat

 Organitzacions socials, veïnals i ecologistes demanen als responsables públics la paralització indefinida dels plans d’ampliació de l’aeroport del Prat i un pla de redimensionament d’AENA 

Denuncien la pressió del lobby empresarial català per un projecte especulatiu injustificable i inviable en plena crisi de l’aviació, climàtica i pressupostària. 

  • Dia: Dimecres 2 de juny.               
  • Hora: 11.00 h                            
  • Lloc: Av. de Pedralbes 60, Barcelona (ESADE)

Les organitzacions que formen part de la Plataforma Zeroport convoquen als mitjans a una roda de premsa per denunciar la pressió del lobby empresarial català que amb un manifest ple de proclames de ¨progrés¨ sense cap sustentació ni reconeixement dels enormes impactes socioambientals que l’actual infraestructura genera; per continuar fent negoci de l’obra pública. L’únic interès, afirmen, està a fer-se amb els 1700 milions d’euros públics per a constructores i bancs, i mantenir els valors de les accions d’AENA. Consideren que amb aquestes inversions, AENA vol amagar la seva profunda crisi financera amb un deute de 6.704 milions d’euros nets en plena crisi de l’aviació, crisi que el mateix sector augura que no es recuperarà fins al 2027 i que no pren en consideració els impactes de la crisi climàtica ni energètica en el curt termini.

 Les organitzacions insten als responsables públics implicats -Govern central, Generalitat i Ajuntaments- a que aturin aquest projecte, contrari als objectius climàtics (2,7 tones de CO2 emeses el 2017 segons dades Barcelona Regional, que cal reduir dràsticament i que amb l’increment en 30 milions de passatges en vols internacionals que planteja el projecte, augmentarien de forma exponencial), a la lluita contra la desigualtat econòmica i social, a l’interès general, i que a més és especulatiu i innecessari. Per això exigeixen:    

–        La paralització indefinida dels plans d’ampliació de l’aeroport del Prat, és a dir, l’allargament de la tercera pista i els altres projectes associats (terminal satèl·lit i ciutat aeroportuària), amb un compromís vinculant de les administracions competents. 

–        Que es destinin els 1700 milions d’euros del pressupost públic als serveis públics essencials i a la transformació i relocalització de l’economiaper fer front a l’emergència climàtica, ecològica, energètica i social, amb llocs de treball estables. Cal transformar el model econòmic injust, d’altes emissions, grans impactes territorials i vinculat als grans capitals financers i multinacionals de l’aviació, fons voltor del sector immobiliari i del turisme massiu.

 –        Un pla de viabilitat i redimensionament d’AENA amb el tancament d’aeroports que ja eren deficitaris abans de la Covid-19 i que s’ajusti al context d’emergència climàtica i energètica, de contracció econòmica i de reducció de la mobilitat aèria, a fi d’evitar costos que recaiguin en l’erari públic.

–        La retirada immediata de tots els projectes urbanístics i de creixement d’infraestructures en marxa que afecten els terrenys de la zona IBA 140 del Delta del Llobregat que els Ajuntaments de la zona estan impulsant als municipis del Baix Llobregat, i la protecció màxima i reparació dels espais agrícoles i naturals del Delta del Llobregat, i en resposta al procediment d’infracció obert per la Comissió Europea.

Create your website with WordPress.com
Per començar
%d bloggers like this: